...

10 motive de ce ar trebui să-ți afișezi prețurile serviciilor pe site-ul tău

Cuprins articol

Acum câteva săptămâni încercam să găsesc pe cineva să mă ajute cu articolele de blog pentru site-ul meu. Am mai avut de-a lungul timpului câteva încercări legate tot de asta, însă nu s-a concretizat nimic pentru că s-a transformat brusc din ceva ce trebuia să fie simplu, ușor și să-mi ajute afacerea într-un monstru pe care nu l-am mai putut controla și m-am simțit foarte copleșită de toată situația.

Ia-ți o cafea și hai să povestim puțin ce s-a întâmplat.

Cum a început totul

Inițial, acum câțiva ani, când am început căutările pentru un content writer, nici măcar nu știam de unde să încep, așa că am postat pe un grup de Facebook și am rugat să mi se trimită pe e-mail portofoliul și lista de prețuri pentru servicii. Mare greșeală!

Am primit pe e-mail zeci de oferte prin care a trebuit să trec manual, să verific portofoliul și lista de prețuri – acolo unde era, că bineînțeles că nu aveau toate și trebuia să am o discuție la telefon ca să aflu că nu mă încadrez cu bugetul în oferta lor. Apoi a trebuit să răspund tuturor înapoi. Efectiv am simțit că a devenit un job full-time!

În final, găsisem pe cineva care se potrivea cât de cât stilului meu de scris și avea experiență pe lucruri un pic mai tehnice. Însă nu am ajuns să finalizăm niciun articol, așa că am renunțat o perioadă la idee și mi-am scris eu articolele în continuare.

Cum a continuat

Anul acesta am revenit la căutări, dar cu o abordare diferită. Am decis să caut eu individual persoane care fac content writing pentru a le contacta dacă mă potrivesc cu stilul lor și mă încadrez cu bugetul în prețul serviciilor lor. M-am apucat pe Facebook, Instagram și Google.

Am găsit mulți oameni. Mulți oameni care nu aveau portofoliul expus nicăieri, mulți oameni care nu aveau un site, mulți oameni care nu aveau nicăieri prețuri afișate. Deci trebuia să *drum rolls* dau mesaje cu „Cere ofertă” ca să aflu aceste informații!

Imaginează-ți frustrarea mea că ajunsesem în același punct ca acum câțiva ani.

Nu, nu vreau să îți dau mesaj ca să aflu un amărât de preț!

Dacă nu ai un site încă, vezi aici GRATUIT primele lecții din cursul cum să îți creezi singură site-ul. Click aici pentru acces!

De ce trebuie să îți afișezi prețurile pe site

1. Majoritatea oamenilor sunt descurajați de prețurile ascunse.

Deși nu am dovezi statistice care să susțină acest lucru, pot spune destul de sigur din propria mea experiență (atât ca client, cât și ca furnizor de servicii) și din conversațiile cu alți oameni. Nimeni nu vrea să-și piardă timpul cerând informații de la un furnizor de servicii doar pentru a descoperi mai târziu că serviciile lor sunt mult peste buget. Situația asta pune ambele părți într-o poziție destul de inconfortabilă și deseori duce la dispariția subită a clientului.

2. Afișarea prețurilor în avans reduce presiunea din procesul de vânzare, atât asupra ta, cât și a clientului

O să fiu super vulnerabilă: nu sunt foarte bună la callurile de vânzări, probabil multe dintre noi suntem așa. Mă emoționez, deviez de la subiect, mă încurc în cuvinte… oricât de mult aș încerca, nu par întotdeauna la fel de încrezătoare pe cât sunt de fapt în ofertele mele scrise. Și, după cum știm toate, încrederea vinde. Așadar, când am o discuție cu o potențială clientă și aceasta știe deja majoritatea lucrurilor despre serviciile mele, de pe site-ul meu, inclusiv investiția necesară, conversația devine destul de relaxată (și deseori plăcută) pentru ambele părți. Mă liniștește să știu că, dacă prețurile mele nu erau potrivite pentru ea, probabil nu ar fi programat discuția în primul rând.

3. Transparența prețurilor triază clienții care caută doar cel mai ieftin preț

Înțeleg perfect nevoia de a căuta și a explora opțiuni, mai ales dacă este prima dată când cineva cumpără un anumit serviciu. Dar voi presupune că persoanele care caută cea mai ieftină opțiune nu vor fi clienții tăi ideali. Clienții ideali sunt cei care vor să colaboreze cu tine pentru că rezonează cu brandul și mesajul tău. De fapt, s-ar putea să rezoneze atât de puternic încât nici măcar să nu ia în considerare alte opțiuni! Aceasta este puterea incredibilă a brandingului și la asta ar trebui să aspirăm toate ca antreprenoare.

4. Te ajută să atragi clienți de calitate

Să luăm exemplul unui content writer: să zicem că eu, clientul, am buget de 100 lei/articol/2000 cuvinte, dar tu știi că asta este mult prea puțin pentru munca și experiența ta și ceri de obicei 500 lei/articol/2000 de cuvinte. Poți pune pe site: „Articol blog 2000 cuvinte începând de la 500 lei”. Așa voi ști că am nevoie de un buget mai mare pentru a lucra cu tine și, dacă îmi place stilul tău de scris, voi încerca să ajung la un buget potrivit pentru tine sau îți voi cere un articol la câteva luni. Dar măcar nu o să presupun direct că ai preț prea mare și nu o să te contactez niciodată.

5. Economisești timp pentru ambele părți

Afișând prețurile pe site, economisești timp prețios atât pentru tine, cât și pentru clienți. Ei pot vedea din start dacă se încadrează în bugetul lor, iar tu nu trebuie să pierzi timp prețios discutând cu potențiali clienți care nu își permit serviciile tale. Timpul economisit poate fi folosit pentru a te concentra pe livrarea unor servicii de calitate sau pe dezvoltarea afacerii tale.

6. Îmbunătățești încrederea și transparența

Afișarea prețurilor pe site arată că ești deschisă și transparentă cu privire la costurile serviciilor tale. Această transparență poate construi încredere cu potențialii clienți, arătând că nu ai nimic de ascuns și că ești dispusă să oferi toate informațiile necesare pentru ca ei să ia o decizie informată.

7. Simplifici procesul de decizie al clienților

Când prețurile sunt clar afișate, clienții pot lua decizii mai rapid și mai ușor. Ei pot compara prețurile și serviciile oferite de tine cu ale altor furnizori și pot decide rapid dacă oferta ta este potrivită pentru ei. Aceasta poate duce la o creștere a ratei de conversie și la o eficiență mai mare în atragerea clienților.

8. Eviți neînțelegerile și negocierile prelungite

Afișarea prețurilor pe site poate ajuta la evitarea neînțelegerilor și negocierilor prelungite. Clienții știu de la început la ce să se aștepte în privința costurilor, ceea ce poate reduce discuțiile lungi și complicate despre prețuri și poate duce la o colaborare mai eficientă și mai plăcută.

9. Poți atrage clienți din diverse segmente de piață

Prin afișarea prețurilor pe site, poți atrage clienți din diverse segmente de piață. De exemplu, dacă oferi diferite pachete de servicii la prețuri variate, poți atrage atât clienți cu bugete mai mici, cât și clienți dispuși să plătească mai mult pentru servicii premium. Astfel, poți acoperi o gamă mai largă de nevoi și preferințe ale clienților.

10. Ușurezi planificarea bugetului clienților

Afișând prețurile pe site, ajuți clienții să își planifice bugetul mai eficient. Ei pot vedea exact cât îi va costa serviciile tale și pot lua decizii financiare informate. Acest lucru poate contribui la o relație mai bună și mai predictibilă cu clienții, care vor aprecia claritatea și predictibilitatea costurilor.

În concluzie

In final, te rog să reții că aceasta este părerea mea personală. Știu că sunt cazuri în care este foarte greu să pui chiar și un preț de început.

Dacă nu vrei să afișezi prețurile pe site-ul tău și acest lucru funcționează bine pentru tine, continuă să faci ceea ce faci! Dar dacă nu primești cereri de la clienți de calitate, experimentează cu afișarea unui preț de pornire pe pagina ta de servicii și vezi ce se întâmplă. S-ar putea să primești mai puține cereri, dar cele pe care le primești vor fi probabil mai potrivite!

Astăzi, îți spun sincer, că eu am obosit și nu mai am energia de a sta să caut orice alt serviciu pentru afacerea mea și prefer să mă ocup eu de tot singură. Poate mâine mă voi simți altfel.

Tu ce părere ai despre afișarea prețurilor pe site-ul tău?

Iti place articolul? Da-l mai departe!
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.